"مرحباآ بكـ
زائرنا الكريم
انت غير مسجل في هذا المنتدى
سجل معنا للتمتع بكافة خدمات وفعاليات المنتدى }~
~{ونرجوا لك تصفح ممتع ومفيد في منتدانا الغالي




 
الرئيسيةالبوابةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول
مع منتديات لؤلؤة نـت عمرك ماهتسيب www.loiloihnet.akbarmontada.com افلام واغانى و العاب وبرامج وجميع المسلسلات العالميه وموسوعة كامله التــصاميم والجرافيكس
مع منتديات لؤلؤة نـت عمرك ماهتسيب www.loiloihnet.akbarmontada.com افلام واغانى و العاب وبرامج وجميع المسلسلات العالميه وموسوعة كامله التــصاميم والجرافيكس

شاطر | 
 

 أوكشة" و"فورتيكة" أشهر معاكسات البنات

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
عاشقة الاحلام
عضو جديد
عضو جديد


انثى
عــدد الـــــرسائـل : 5
تاريخ التسجيل : 13/10/2009

مُساهمةموضوع: أوكشة" و"فورتيكة" أشهر معاكسات البنات   الثلاثاء أكتوبر 13, 2009 9:41 am








جمل المعاكسات التى يقولها الشباب للفتيات أثناء سيرهن، أصحبت مثل الأسطوانة "المشروخة" التى تتكرر كل يوم، ولكن العيب فى هذه الأسطوانة أنه لا يمكن استبدالها إلا إذا استبدلت سلوكيات شباب المستقبل، السطور التالية توضح أشهر هذه الأسطوانات:
* "شوف الأتوبيس اللى راجع بظهره ده"، فكلمة أتوبيس يقصد بها الفتاة التى لا يرجى معاكستها تطبيقا للمثل القائل "اش تعمل الماشطة فى الوش العكر".
* "شوف الأوكشة اللى جاية هناك"، أى فتاة مكتملة الأنوثة التى تبهر كل من ينظر إليها.
* "يا عم سيبك منها دى بنت أوجووو"، أى فتاة ذات صدر رحب، ترحب بأى شاب يود التعرف عليها.
* "إيه ده يا بنتى.. فورتيكة معدية"، فهو يقصد بها الفتاة شديدة الجمال التى يصعب إيجاد كلام لوصفها غير كلمة فورتيكة.
* " يا قطـــة خربـــشى" يرجع الفضل إلى "لمعى" الذى جعل هذه الجملة علامة مسجلة فى المعاكسات، فيطلقها الشباب على الفتيات لأنهم يعلمون جيدا أن الفتيات تكره تلك التعبيرات.
* "أحلى واحدة فيكم اللى لابسه جزمة حمرا"، من الجمل التى تتوارثها الأجيال لما فيها من استراتيجية خداع الفتيات "بيعاكسوا بس مش بيعاكسكوا".
فضلاً عن كلمات كثيره مثل "يا حلوة… إيه القمر ده…. هو ده استمرى… أكيد مامى نحلة علشان تجيب العسل ده كله..".
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ملاك الشرق
عضو فضى
عضو فضى


انثى
عــدد الـــــرسائـل : 21
تاريخ التسجيل : 13/10/2009

مُساهمةموضوع: رد: أوكشة" و"فورتيكة" أشهر معاكسات البنات   السبت أكتوبر 17, 2009 4:42 am

ميرسى ليكى موضوع رائع ربنا يهدى شباب المسلمين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
love is life
عضو ماســى
عضو ماســى
avatar

ذكر
عــدد الـــــرسائـل : 10
تاريخ التسجيل : 20/11/2009
عًٍـمـًرٌٍيَے• : 28

مُساهمةموضوع: رد: أوكشة" و"فورتيكة" أشهر معاكسات البنات   الخميس نوفمبر 26, 2009 4:47 am

موضوع جميل بس احب اقول حاجه جميع الجمل اللى انتى قلتيها فى الاول انا عمرى ما اسمعتها مش عارف بقى انا ما بعاكس ولا ايه ثانيا الجمل التانيه ااه متفق معاكى فيها بس برده هقولك حاجه الجمل دى ما بتتقالش الا للبنات اللى مزودنها شويه فى اللبس زى الصوره اللى انتى حاطها دى او اقل يعنى بس برده الشباب معزور بس برده مش مبرر انهم يعاكسوا
ربنا يهدى الجميع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Admin
المدير العام
المدير العام
avatar

ذكر
عــدد الـــــرسائـل : 85
تاريخ التسجيل : 10/10/2009

مُساهمةموضوع: رد: أوكشة" و"فورتيكة" أشهر معاكسات البنات   الأحد نوفمبر 29, 2009 8:04 am

يااااااااااارب اهدى شباب المسلمبن
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://loiloihnet.akbarmontada.com
 
أوكشة" و"فورتيكة" أشهر معاكسات البنات
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» فوائد الفلفل البارد او "الفلفل الرومي"
» مشاكل المفاصل " موضوع يهمك "
» تجنبي أسئلة "العكننة" الزوجية
» يـلآإ تعـآلو تعلـموا اللغه الإيرآنيــه ^^"
» تعرف على بلدتك الرائعة "بلدة خزاعة"

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: ¨¨°؛©©؛°¨¨°؛© المنتديات العامة ©؛°¨¨°؛©©؛°¨¨ :: المنـتدى العــام-
انتقل الى: